The Jungle Book - Ormanın Kitabı - Azıcık İnsan Olun

Afiş

Ormanın Kitabı birden çok defa filme uyarlanmış bir çocuk kitabı. Sadece wiki sayfasında listelenmiş 12 farklı televizyon ve sinema projesi var. Bu projelerden 11 i hayata geçmiş 1 tanesi de 2018 yılında WB tarafından hayata geçirilecek.

İşin Aslı

Filmden önce kitaptan biraz bahsedeyim. Çünkü araştırınca öğrendim ki kitap 123 yaşında. Evet kitap 1894 yılında yazılmış.

Ormanın Kitabı çocuklar için yazılmış bir fabl kitabı. Her bölüm ayrı hikayelerden oluşuyor. Tam olarak emin değilim ama bu film iki hikayenin birleşiminden oluşmuş.

Kitap çocuklar için yazıldığı için çocuklara iyilik ve kötülük ile ilgili mesaj vermek gibi bir derdi var. Yabancılarla konuşma, büyüklerinin sözünü dinle, kindin ol vs. gibi. Bu mesajları az çok filmde de görebiliyoruz.

Film Nasıl ?

Öncelikle filmdeki tek insan bacak kadar çocuk olan Mowgli olduğundan oyunculuk iyiydi kötüydü
Yılannn
muhabbetine girmeyeceğim. Daha önce bir filmde oynamamış bir çocuğun ilk filmi nasıl olursa öyle bir oyunculuk vardı. Ama filmin tadı seslendirmesindeydi. Kitap fabl olduğundan filmdeki hayvanlar da doğal olarak konuşabiliyor. Seslendirme ekibinde kimler var kimler. Bill Murray (Ayı Baloo),  Ben Kingsley (Ghandi Panter Bagheera), Idris Elba (Kaplan Sher Khan), Lupita Nyong'o (Anne Kurt) ve ve ve Scarlett Johansson (Yılan Kaa). Ben hep demişimdir "bu hatun yılannn" diye. Filmde çok bir işlevi olmasa da mevzu Scarlett Johansson olunca yazmadan geçmeyeyim dedim.

Geyiği bir kenara bırakıp filmin içeriğine gelecek olursak şunu söyleyebilirim ki film çocuk filmi tadında. Zaten çocuk kitabının filmi de çocuk filmi gibi olmalıdır. Ama ben filmin ve kitabın çocuğu büyüğü olmaz diye düşünüyor ve çocuk filmlerini de en az normal filmler kadar seviyorum. Çocuk filmi dedim diye filmi öldürmeyin gerçekten izlenebilir bir film. Mowgli 'nin insan olma yolundaki macerası gerçekten izlemeye değer. Sonuçta 7,5 IMDB puanı az sayılmaz.

Toparlarsak film boş zamanınızda izleyebileceğiniz bir film. Hatta çocuğunuz varsa ona da izletin. Aile filmi tadında.


 

0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger