Legion - Bir Ben Var Benden İçeri - İlk Bölüm İncelemesi

Beyin yakan diziler listemizin yap yeni elemanı Legion'ın ilk bölümünü izlemiş bulunuyorum. Öncelikle şunu söyleyeyim ki Legion'ın çizgiromanlardaki haliyle ilgili hiç bir bilgim yok. Diziyi anlayabilmek ve size de anlatmak için biraz araştırdım o kadar.

Legion Kimdir?

Karakterimizin gerçek adı David Haller. Kendisi Charles Xavier'ın (yani profesör X'in) oğlu. Mutantların yüz akı, telepatik mutantların babası olan Profesör X in oğlu da tabiki babası kadar güçlü. Küçüklüğünde yaşadığı bir travmadan dolayı David'in kişiliği bölünmüş. Bu olaydan sonra mutant güçleri kendisin göstermeye başlamış. David beynindeki her kişiliği başka bir süper gücü kontrol etmekte. Örneğin David'in içindeki Jemail Karami adlı kişilik David'in telepatik güçlerini, Jack Wayne isimli kişilik telekinetik güçlerini, Cyindi adlı kişilik pirokinetik(pyrokinteic: ateşi kontrol edebilme) güçlerini kontrol ediyor. Bu 3 isim David'in en baskın üç kişiliği.

David içerisinde yüzlerce hatta binlerce kişilik barındırabilir. Ancak yukarıda saydığımız üç isim
Legion
David'in bedeninin ve zihninin kontrolünü ele geçirmek için birbirlerini yok etmeya çalışıyor ve adeta David'in beyninin içinde savaş veriyorlar. Tabi bu kadar fazla kişilik olması bire sürü değişik güç anlamına geliyor ve David bu kişilikleri kontrol altına alabilirse belki de gelmiş geçmiş en güçlü mutant konumuna gelebilir. Apocalypse de kimmiş peh.

Dizi Nasıl?

Açıkça konuşmak gerekirse dizinin ilk bölümü bana biraz uzun geldi. Süre olarak demiyorum bunu, biraz ağır gitti sanki. Akıl hastanesi sahneleri çok çok uzun geldi. İzle izle bitiremedim. Karakteri tanımıyorum, bir de oradan oraya atladıkları için ne olduğunu takip etmekte zorlandım. Karakter hakkında ön bilginiz yoksa bölümün sonunda büyük bir "Heeeee" çekiyorsunuz.

Bölümde Ne var? - Spoiler İçerir -

Dizide güzel kardeşimiz David bir akıl hastanesinde. Syd Barrett adlı bir hatunla tanışıyor ve aşık oluyor. Syd'de bir mutant. Gücü ise dokunduğu kişiyle zihnini değiştirmek. Daha çok bi numarasını göremedik ama dizinin devamında David in güçlerini kontrol etmesi için ona yardımcı olacak gibi geliyor bana. Çünkü dizideki duruma bakarsak David  henüz güçlerinden haberdar değil. Ne olduğunu kimi gördüğünü ne yaşadığını karıştırıyor. Yada izleyici olarak ben karıştırıyorum, bilemedim.

Her süper kahraman dizisinde olduğu gibi Syd ve David aşkı çok baş ağrıtır bence.

0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger