Galaksinin Koruyucuları 2 - Kusmuk Torbalarınızı Hazırlayın

Bakın yanlış hatırlamıyorsam bu güne kadar hiç bir MARVEL filmi/dizisi için "bu film çöptür iğrençtir" demedim sanırım. Iron Fist i bile gayet makul eleştirdiğimi ve iyimser olduğumu düşünüyorum. Ancak bu nedir be arkadaş? 





Konusu Nedir? (Spoilerlı)

Galaksinin koruyucularının ikinci filmi bir aile dramasını anlatıyor. Çocuklarını dövüştüren bir Thanos ve evreni yok etmek için Starlord'un gücüne ihtiyacı olan Ego olmak üzere iki kötü baba figürümüz var.

Filmi baştan özetleyecek olursak Starlord ve tayfası bir gezegen halkı için bir şeyleri koruma görevi alıyor ve karşılığında da Gamora'nın kardeşini geri alıyorlar. Ancak nedendir bilinmez Rocket o korudukları şeyi çalmaya karar veriyor. Bu olaya film boyunca doğru düzgün bir açıklama getirilmiyor. Tamamen piçlik olsun diye çalmış sanki. Tabi görevi veren gezegen bunların peşine düşüyor ve çatışma başlıyor. Piççu piççuv çatışmaları izlerken bir den bir adam bunları kurtarıveriyor. Bu adam kim çıksa beğenirsiniz? Tabi ki Peter Quill(Starlord) kardeşimizin babası çıkıyor. Amca diyor ki, "ben tanrısal bir varlığım kendi gezegenimi yarattım gelin sizi oraya götüreyim de mangal yapalım.". Tamam mangal kısmını ben ekledim ancak olay aynen böyle gerçekleşiyor. Tamamen rastlantılara dayalı bir hikaye.

Yondu 
Ego abimiz gezegene kendi ismini vermiş. Ne de olsa adamın adı EGO. Gezegene gidince ne oluyor? Tabi ki Ego amca kötü adam çıkıyor. Fark ettiyseniz genelde yapmadığım bir şey yapıyorum ve filmle ilgili bir şeyleri tahmin etmenizi istiyorum. Çünkü film çık sıradan ve klişe. Yani tahmin
etmeniz epey kolay. E sonunda da tahmin edeceğiniz gibi iyiler kazanıyor.

Şimdi elimizde bir iyi adam ve arkadaşlarından oluşan bir grup var ve bu grup iyi adamın süper kötü babasına karşı savaşıp kazanıyor. Bu filmin iyice sıradan bir film olması için eksik kalan tek şey nedir? Tabi ki iyilerin grubunda en az umursadığımız, gruba en son giren elemanın ölmesidir. Bu filmde de öyle oluyor ve sevgili Yondu abimiz Starlord un hayatını kurtarmak için ölüyor. Daha ne kadar klişeleşebilirsiniz?

Neden Sevmedim?

Buraya kadar filmi sıradan ve klişe olduğu için eleştirdim ancak yazdıklarımı biraz okuyanlar klişe sevdiğimi bilir. Peki klişe seven biri olarak neden bunu eleştiriyorum. Çünkü klişenin de bir sınırı var. Filmde klişe kullanmak osuruk esprisi gibidir. Yerinde kullanırsan çok güzel olur ancak olur olmadık şekilde kullanırsan iğrenç bir şey çıkar ortaya.

Sevmememin bir diğer nedeni ise ilk g.o.t.g filmi bize sonsuzluk taşları ile ilgili bir şeyler söylemiş, Thanos ile ilgili bilgi vermişti ama G.O.T.G 2 MARVEL evrenine uzaktan yakından bağlı değil. Daha doğrusu bağlı ama bir şey katmıyor. Mesela eski marvel filmlerinden biri olan Howard the Duck karakterini filmde zaman zaman gördük ama evrene yeni bir şey katmadı. Sadece selam göndermiş oldular.

Görselliği Nasıldı?

Son zamanlarda çıkan ve konusu tırt olan bütün filmler şu şekilde savunuluyor "en azından görselliği güzeldi be abi". Ben buna da katılmıyorum. Yıl olmuş 2017 yani parayı basan herkes en güzel CGI öğelerini filminde barındırabilir. Marvel'ın bütün filmleri de yüksek bütçeli filmler olduğundan görselliğinin güzel olacağı zaten çok açık. Burada 200 milyon dolarlık bütçeye sahip bir filmden bahsediyoruz. Bu bütçeyle en kral görsel efektler altınızda tabi ki paspas olacaktır ve görselliği kötü olan bir film yapmak ileri derecede aptallık gerektirecektir. Bu film yapan adamlar her ne kadar kötü de olsa bu bütçeyi batırabilecek kadar kötü olamazlar.

Demem o ki bu saatten sonra bu derecede yüksek bütçeli bir filmi görselliği güzel diye savunmak; hırsızı, ekmek yemesin mi be abi, diye savunmaya benzer.

0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger