Spider-Man Homecoming Fragman İncelemesi

Herkes süper kahraman filmlerini sevmeyebilir ama spider man'in hiç değilse benim akranlarım arasında ayrı bir yeri vardır. İlk okul yıllarımda eve gelip örümcek adam çizgi filmini izlemeyi zor beklerdim. Belki örümcek adam beni bu dünya ile tanıştırmasaydı bu gün bu yazıyı yazmıyor olacaktım.


Örümcek Adam'ın 7 Temmuz 2017'de çıkacak Eve Dönüş filmi için ikinci fragman yayınlandı. İlk fragman yayınlandığında bu blog var olmadığı için inceleyememiştik. O zaman 2. fragmandan başlayalım.
Boy Ayarlı Ceket

Neler Var ?

Fragman Peter'ın bir ara sokakta kostümünü giymesi ile başlıyor. Kostüm bir dokunuşla Peter'ın üzerine "cuk" oturuyor. Bu sahne bana Geleceğe Dönüş filminde Marty'nin bulduğu kıyafetleri hatırlattı. Sonuçta o filmde gelecekte ulaşılacak yüksek teknoloji anlatılıyordu ve Stark bu teknolojiye sahip. Daha sonra peter halkı selamlayarak yoluna devam ediyor. Olaylar Civil War sonrasında geçtiğinden Spider Man halk tarafından tanınan bir kahraman.

Fragmanda çok sahne gösterdikleri için epey bilgi sahibi olmak mümkün. Mesela Peter'ın liseli bir genç olduğunu ve Avengers ile çalışmanın onun için çok önemli olduğunu Stark ile yaptığı konuşmadan anlayabiliyoruz. Çünkü "Avengers'a katılmak için mülkat veya deneme var mı?" sorusu bizim zeki Peter'ın normalde sormayacağı bir soru. heyecandan olsa gerek.

Peter'ın arkadaşı Ned'in kostümü denediği sahnede elinde duran hologram kostümün sade bir kostüm olmadığını Stark teknolojisinin bütün nimetlerinden faydalandığını bize gösteriyor. Yani fragmanda görmediğimiz bir yerinden başka bir alet edevat çıkabilir.

Akbaba (The Vulture)
Peter filmin kötüsü Vulture (Akbaba)'nın varlığından haberdar olunca yardım için Starka koşuyor gibi görünüyor. Ancak Stark "Sen işine bak o işe bakan başka insanlar var" minvalinde şeyler söyleyerek Peter'ı sepetliyor. Buradan anladığım kadarıyla Tony Peter'ı tehlikeye atmak istemiyor. Çünkü Peter çok genç ve tecrübesiz.

Peter'ın feribottaki adamları yakaladığı sahnede bakmadan ağ atabilmesi iki anlama gelebilir. Ya örümcek hisleri çok iyi ya da kıyafetin marifeti. Daha sonra ortaya çıkan Vulture gemiyi ikiye bölen bir silah kullanıyor ki bu da Vulture'ın kullandığı silahların üst düzey bir teknoloji ürünü olduğunu bize gösteriyor. Gerçi adam mekanik kanatlarla uçuyor silahı da yüksek olacak tabii ki. Peter'ın bölünen gemiyi tutmaya çalışması Tobey Maguire'ın örümcek adamının treni durdurmaya çalışmasını hatırlattı. Tabi Peter'ın bunu yapması pek mümkün olmadığı için devreye Stark giriyor. Yazıda ne kadar çok Stark dediğimin farkında mısınız? Iron Man filme öyle iki sahnelik bir cameo yapmayıp bu filmin her anında bizlerle olacak gibi.

Geldik fragmandaki favori sahneme. Gemide olanlar yüzünden Stark Peter'a kızıyor ve kostümü geri istiyor. Peter "Kostüm olmadan hiçbir şeyim" deyince "Kostümsüz hiçbir şeysen ona sahip olmamalısın" diyor. Burada kendisinin Iron Man 3 filminde zor yoldan öğrendiği bir hayat dersini Peter'a öğretmeye çalışıyor gibi. Hatırlarsanız 3. filmde Tony kostümü dahil hemen hemen her şeyini kaybetmişti. Burada da Peter'a asıl kahramanın kostüm değil kendisinin olduğunu anlatmaya çalışıyor gibi.

Peter kostümünü kaybetse de kendi kendine temel ihtiyaçlarını yapabilecek kadar zeki birisi. Her ne kadar hologramlı, uçmalı kaçmalı bir kostüm yapamasa da ağ fırlatma cihazını ve sentetik ağı kendisi üretebiliyor.

Merak Ettik Mi?

Yazının başında da dediğim gibi Örümcek Adamın bende yeri ayrıdır. Tabii ki merak ettim. Her türlü izleyeceğim bu filmi. Ama çizgi romanlara çok aşina olmadığım için Vulture konusunda çok bilgim yok. Onunla ilgili araştırmamı da daha sonraki bir yazımda paylaşacağım.


0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger