Iron Fist - Abi Niye İnanmıyosunuz? - (İlk Bölüm)

Yazıya başlamadan önce Iron Fist ile ilgili bir ön bilgim olmadığını, daha önce bir çizgi romanını okumadığımı ve çok fazla araştırma yapmadığımı söyleyeyim. Sadece izlediğim ilk bölümle ilgili yorumlarımı paylaşacağım.

En genel yorum: İlk bölüm güzeldi.



Konusu (Spoilersız)

İlk bölümün de ana karakterimiz Randy küçükken yaşadığı şehre dönüyor. Tanıdıklarıyla iletişime geçmeye çalıştığında "Randy yıllar önceki uçak kazasında öldü" lafını defalarca duyuyor. Tanıdıkları dediğim kişiler ise babasının şirketinin ortağının çocukları. Yani Randy'nin çocukluk arkadaşları. Randy bölüm boyunca ölmediğini ve gerçek Randy olduğunu ispatlamaya çalışıyor.

Nasıldı ? (Spoilerlı Yorumlar)

Şimdi zengin bir şirketin varisi öldü sanılırken birden geri geliyor senaryosunu fragmanlarda gördüğümde kafamda ilk olarak "E ben bunu izledim. Bunun adı Arrow." dedim. Dizinin ön gösteriminde eleştirmenlerin çoğu da aynı şeyi söylemiş. Ancak Arrow'un yediği bok için Iron Fist'i yargılamayalım. 

Dizinin ilk bölümü, konusu gibi klişeler barındırıyor. Ancak ben Iron Fist'i Arrowdan daha çok sevdim. Bunun nedeni Arrow gibi atara atar gidere gider olmayıp biraz daha sakin oluşu olabilir. Sonuçta bu abimiz eğitimini suikastçilerden almamış rahiplerden almış. Buda'nın terbiyesini görmüş falan.

Boka Sarar Mı?

Yukarıda bahsettiğim, Danny'nin tanıdıklarıyla iletişime geçme çabası sırasında ilk önce babasının
Boka sarma sebebi
ortağı Harold Meechum ile iletişime geçmeye çalışıyor. Ancak Harold'ın koltuğunda oğlu Ward var ve Ward babasının kanserden öldüğünü söylüyor. (Daha sonraki bir sahnede internette de ölü olduğunu bir haber sitesinde görüyoruz). Dizinin ilerleyen bölümlerinde ise Harold'ın ölmediğini süper sonik güvenlik içerisinde supersonik gizli bir hayat sürdüğünü görüyoruz.

Harold oğluyla konuşurken Danny eğer gerçek Danny ise işlerin kötü olacağından bahsediyor. Ve diyor ki "Danny işini bana bırak ben hallederim". Eğer bu adam da Malcolm Merlyn(Arrow) gibi ninja falan çıkarsa dizinin boka saracağını düşünebiliriz. "Çok gizli yaşıyordum bu sırada sıkıntıdan karate öğrendim"e bağlamazlar umarım.

anahtar kelimeler: Iron fist incelemesi, iron fist ilk bölüm yorumu, Iron fist ilk bölüm incelemesi, dizi incelemesi,

0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger