Interstellar - Ayıp Bana Ayıp

Başlıkta da dediğim gibi. Ayıp bana. Ayıp. 2014 çıkan bu filmi izlememiş olmam tamamen ayıp. Filmi yeni izledim. Daha önce izlemeye niyetlenip süresini görünce üşenmiştim. Ayıp.

Interstellar çıktığında çok övüldü. Ama ben o sıralar kendimi dizilere o kadar kaptırmıştım ki hiç film izlemiyordum. Daha sonra da izlemeye fırsat bulamadım arada kaynadı gitti. Bu şekilde izlemeye niyetlenip izlemediğim çok film var. Dünyada izlemeyen bir tek ben kalmış olsam da hala izlemeyenler varmış gibi konusundan falan bahsedeceğim.

Konusu Nedir? 

Olaylar çok ilerideki bir gelecekte Dünyanın ölmeye başladığı zamanlarda geçiyor. İnsanlar orduları, teknolojilerini ve araştırmalarını bırakmış tek dertleri yiyecek bir parça yemek olmuş. Çünkü dünya gittikçe çölleşmeye başlamış, ekinler ve tohumlar bozulmuş geriye pek bir şey kalmamış. Derken, eski bir mühendis ve NASAda eğitim görmüş bir pilot olan Cooper'ın yolu gizli gizli yaşanacak başka bir gezegen arayan NASA ile kesişiyor. Her şey gizli çünkü yetkililer, devletin parayı bu tarz bir araştırmaya yatırdığını öğrenirlerse halkın ayaklanacağını düşünüyor. Olaylar bu şekilde başlıyor ve devam ediyor. Gerisini anlatırsam spoiler olur :)

Nasıldı?

Film şu ana kadar izlediğim en iyi bilim kurgu filmleri arasında kesinlikle ilk üçe girer. Hatta belki de gelmiş geçmiş en iyi bilim kurgu filmleri arasında da ilk üçe girer. Filmde çoğu insanın anlayamayacağı fiziksel terimler kullanılıyor. Ancak Hollywood seyirci kitlesini iyi tanıdığından yapılan çoğu kompleks açıklamanın ardından basit bir açıklama daha geliyor. Bu yüzden anlaşılması kolaylaşıyor. Tabi bilimsel olarak kesin bilmediğimiz bazı şeyler de sanki biliniyormuş gibi gösterilmiş ama sonuçta bu bir bilim KURGU filmi. Belgesel değil.

Filmde dikkatimi çeken güzel detaylar var. Mesela uzayda geçen bazı filmlerde atmosfer dışında da olsak gemiyi dışarıdan gösterirken horul horul motor sesi duyarız. Veya patlama olduğunda patlama sesi duyarız.  Ama uzay boşluk olduğundan uzayda ses yayılmaz. Filmde de buna dikkat ederek dış uzay görüntülerinde ses kullanmamışlar. Ufak  bir detay olsa da beni çok hoşuma gitti.

Bitirmeden önce şunu da söyleyeyim Matt Damon'ın 2014de giydiği turuncuyla 2015'de Martian da oynaması da dikkatimi çekmedi değil :) Tabibubenimfikrim Turuncusu <3

Oyunuclukarı tartışacak kadar bir guru değilim. Ancak burdan Matthew McConaughey'in yanaklarından öpüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Powered By Blogger